Welke mover?

Demonstratiedagen

Reviews

Verzendkosten

Ctek

Ctek acculader 12V

Ctek zonder 230v

Ctek Accessoires

Lithium acculader 12V

gebruikte acculader

TecMate

Optimate Accessoires

Xenteq

Xenteq LBC 12V

accu

Complete set

Lithium PowerXtreme

Lithium Reich MPP

Lithium Victron

Lithium Enduro

AGM Optima Yellow Top

VMF accu

Lithium

Reich MPP

PowerXtreme

Simpark Sencell












Service en Garantie

CaravanMoverShop is gespecialiseerd in caravan movers, onderhoud en reparatie kunnen wij daarom goed en professioneel uitvoeren. Wij bieden een uitgebreid service netwerk voor reparatie en onderhoud van uw caravan mover. In samenwerking met de fabrikanten Reich, Truma, AL-KO en PowrMover verrichten wij service werkzaamheden, ook indien de mover niet bij ons gekocht is. Indien u een probleem heeft, kunt u ons bellen om een afspraak te maken op een van onze vestigingen. Zodra u langs komt wordt eerst gecontroleerd of de mover correct gemonteerd is en zullen wij de accu doormeten. Vervolgens zullen wij het probleem oplossen. U kunt op afspraak bij een van onze locaties langskomen te NL-Groningen, NL-Lelystad, DE-Huefingen en ES-Málaga. Mocht u het zelf willen doen, dan kunt u online de producten bestellen. Wij zullen dan op uw specificaties het onderdeel toezenden. U kunt de producten uiteraard ook retourneren indien u niet het juiste heeft besteld. Echter wij brengen dan wel de transport en bankkosten in rekening.

Onderhoud


Voor een goede werking van de caravan mover is het noodzakelijk dat de mover goed onderhouden wordt. Wij kunnen het volledige onderhoud van uw caravan mover uitvoeren. Wij adviseren de mover elke 2 jaar te laten onderhouden en te controleren. Maak na elke gebruik uw mover schoon.

Garantie: Procedure indien u de mover door ons heeft laten monteren


Indien u de mover bij ons gekocht heeft en door ons heeft laten monteren en er sprake is van een geldige garantieclaim, wordt u kostenvrij geholpen bij onze werkplaatsen. Wij kunnen desgewenst bij u aan huis komen, daarvoor kunnen wij dan wel kosten in rekening brengen. Bij gebruikersfouten worden de kosten in rekening gebracht.

Garantie: Procedure indien u de mover bij ons heeft gekocht, maar zelf heeft gemonteerd


Als u de mover wel bij ons gekocht heeft, maar zelf heeft gemonteerd, moeten wij eerst controleren of de mover correct gemonteerd is. Montagefouten worden hersteld en hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Als blijkt dat de montagefout de oorzaak is van de storing kunnen wij logischerwijs geen garantieclaim indienen. De ervaring leert dat de meeste garantieaanvragen zijn oorsprong vinden in een montagefout. U heeft significant minder kans op storingen als u de mover door ons laat monteren. Natuurlijk wordt indien er sprake is van garantie het defect opgelost onder garantie. Na de garantieperiode is er bij de meeste movers een coulanceperiode, dit staat bij de mover gecommuniceerd op de website ten tijde van de aanschaf.

Garantie: Procedure indien u de mover niet bij ons heeft gekocht


Als u de mover elders gekocht heeft, moeten wij eerst controleren of de mover correct gemonteerd is. Montagefouten worden hersteld en hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Als blijkt dat de montagefout de oorzaak is van de storing kunnen wij logischerwijs geen garantieclaim indienen. De ervaring leert dat de meeste garantieaanvragen zijn oorsprong vinden in een montagefout. U heeft significant minder kans op storingen als u de mover door ons laat monteren. Natuurlijk wordt indien er sprake is van garantie het defect opgelost onder garantie. Indien mogelijk declareren wij de arbeidskosten bij de fabrikant, dit is afhankelijk van de garantievoorwaarden van uw mover.

Garantie: Na de garantieperiode


Indien uw mover niet meer in de garantie valt, kunnen wij uw probleem ook oplossen. Wij hebben bijna alle onderdelen op voorraad en zullen de mover zo snel mogelijk repareren. De kosten van de arbeid zijn 80 euro per uur en de kosten van gebruikte onderdelen zullen worden doorberekend. Omdat wij bijna alle onderdelen voorradig hebben, kunnen wij vaak op korte termijn uw caravan mover repareren.

Onderdelen

Diagnose


Diagnose kunnen wij verrichten bij ons in de filialen in Groningen en Lelystad. Bij sommige movers kunnen we dit aan huis doen. Langskomen is meestal de beste optie en is op afspraak mogelijk, wij hebben veel voorradig en kunnen daar de beste diagnose stellen en het snelste oplossen.
Helaas is het onmogelijk om van afstand (op goed geluk) een diagnose te stellen. We kunnen zodoende ook niet bevestigen wat u zelf heeft vastgesteld, wij werken via een vaste procedure om de problemen vast te kunnen stellen. Indien u de mover niet bij ons gekocht heeft, weten wij daarom niet welke onderdelen gebruikt zijn en hoe de montage is uitgevoerd. Wij kunnen u dan helaas ook niet op afstand adviseren hoe het een en ander te controleren is.
Indien langskomen op de werkplaats onmogelijk is zijn er de volgende opties:
1) U kunt de besturingskast en afstandsbediening opsturen zodat wij deze kunnen controleren. De kosten zijn de verzendkosten en ongeveer 30 euro diagnose kosten (we vragen 80 euro per uur). Indien u gebruik wilt maken van deze service stuur dan eenvoudig een Email met uw gegevens en beschrijving van het probleem. U krijgt dan van ons instructies hoe u deze onderdelen in kunt sturen met een retournummer.
2) Een lood(zuur)accu kunt u bij een garage of bij ons een CCA test laten doen. Dan heeft u een indicatie of de accu nog deze waarde haalt en hij dus krachtig genoeg is voor de mover.
Indien u zelf wilt repareren, dient u onderstaande door te lezen.

Onderdelen: Hoe kies ik het juiste product?


Het selecteren van een onderdeel is simpel.

1. U zoekt uw mover op in het menu aan de linker kant.

2. U selecteert het onderdeel welke er hetzelfde uit ziet als het defecte product. Een stickertje kan iets veranderd zijn, producten zijn immers ook vele jaren op de markt.

De moverfabrikanten werken met artikelnummers. Dit zijn niet de artikelnummers die u op een motor of onderdeel ziet staan. U moet zich houden aan de simpele stappen hierboven beschreven. Selecteer de mover, zoek het onderdeel dat er gelijk uit ziet.

Onderdelen: Hoe moet ik de mover repareren?


Vragen over hoe een mover te demonteren is, hoeveel tijd het kost etc, beantwoorden wij niet. Dit is per mover en caravan verschillend en afhankelijk van de staat van de mover. U wilt zelf de reparatie verrichten, dan moet u zelf logisch denken. Begin aan de werkzaamheden en als u echt tegen iets aanloopt, kunnen wij u na aanschaf van het onderdeel wel helpen. Maar heel realistisch, iemand die begonnen is aan de klus, heeft geen hulp nodig. Schroefje los, schroefje vast.

Onderdelen: Ik wil het product kleiner hebben dan u aanbiedt


Wij verkopen alleen wat op de website staat. U ziet een motor met tandwielen en u wilt een speciaal tandwieltje hebben die wij niet los op de website hebben staan. Dan kunt u deze niet bestellen. De reden waarom is simpel, het product is niet kleiner leverbaar dan aangegeven staat. Dit kan op grond van veiligheidsredenen, compatibiliteit of geldzucht van de fabrikant zijn. Wij kunnen het niet kleiner maken dan aangeboden.

Onderdelen: Wat is een gebruikt product?


Gebruikt is gebruikt, niet gereviseerd en ook niet gerepareerd. Dit is logisch, want het is gebruikt. Gebruikt betekent dat iemand het gebruikt heeft. Wij verkrijgen deze producten en verkopen het weer. Wij kunnen geen historie aangeven. Wij beoordelen het product op functie en toestand en besluiten dan of we het product aanbieden met 1 jaar garantie. Meer informatie kunnen wij niet geven. Het enige wat we kunnen aangeven en dat ook doen, is dat het een gebruikt product is.
We maken geen foto's van het gebruikte product. Immers, als u even wacht met bestellen en iemand anders besteld het, dan krijgt u niet hetgeen wat op de foto stond. Het krasje zat toch echt links en nu rechts…Maar wees realistisch. Een product wat gebruikt is, heeft krasjes, gebruikerssporen en is overduidelijk gebruikt. Wij leggen de grens bij schade die het gebruiksgemak verminderen. Een zeshoek die rond is, is niet verkoopbaar. Een afstandsbediening die met plakband aan elkaar wordt gehouden…..is niet verkoopbaar. We hebben nog nooit klachten gehad over de staat van gebruiktheid, dus onze norm is goed genoeg. Daar moet u op vertrouwen, of nieuw kopen. En we zijn heel simpel, retour is altijd mogelijk, u betaalt de eventuele paypal en transportkosten.

Onderdelen: Wat is een alternatief product?


In sommige situaties staat er bij het product een alternatief product. Dit is een ander product welke geadviseerd wordt door de fabrikant of in een enkel geval door ons. Als een product niet meer leverbaar is, is een alternatief dus een optie om het probleem op te lossen.

Retourkosten


Wij bieden als service de onderdelen aan van de movers. Er wordt regelmatig iets foutief besteld. Dit heeft meestal onzorgvuldigheid als oorzaak. Niet de moeite nemen het plaatje van de motor te vergelijken met het product wat u afgebouwd heeft…of een afstandsbediening is toch terug gevonden.

Wij vinden het eerlijk als de kosten die gemaakt worden voor foutieve bestellingen, bij de klant worden gelegd die het foutief heeft besteld. Dit betekent dat bij het terugsturen van onderdelen gemaakte verzendkosten worden verrekend met de terugbetaling.

Telefoonnummer en email







©2000-2021 CaravanMoverShop